Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Percorsi di formazione degli insegnanti come opportunità per innovare. Teaching training as an opportunity to innovate

Contributo in Atti di convegno
Data di Pubblicazione:
2022
Citazione:
(2022). Percorsi di formazione degli insegnanti come opportunità per innovare. Teaching training as an opportunity to innovate . Retrieved from https://hdl.handle.net/10446/266974
Abstract:
The International League for New Education, through its member scholars, declared that children should be at the center of education and the student at the center of the school. The shift from the paradigm of education to the paradigm of learning, typical of later eras, is in line with this statement. This paper focuses on a specific aspect of the learning paradigm: formative assessment which has a profound influence on the education of students in general. Furthermore, what follows dwells on two in-service training courses for teachers that focus on this type of assessment with the aim of highlighting the main design features, the reference to the scientific assumptions and to highlight its innovative orientation also in the horizon of the school system.
Tipologia CRIS:
1.4.01 Contributi in atti di convegno - Conference presentations
Elenco autori:
Giganti, Marco
Autori di Ateneo:
GIGANTI Marco
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/266974
Titolo del libro:
Quale scuola per i cittadini del mondo? A cento anni dalla fondazione della Ligue Internationale de l’Éducation Nouvelle
Pubblicato in:
SIRD
Series
  • Ricerca

Ricerca

Settori


Settore M-PED/04 - Pedagogia Sperimentale
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.5.0.1