Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Condizioni pedagogiche per non dimezzare il significato dell'alternanza formativa e dell'alternanza scuola lavoro

Articolo
Data di Pubblicazione:
2016
Citazione:
(2016). Condizioni pedagogiche per non dimezzare il significato dell'alternanza formativa e dell'alternanza scuola lavoro [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/134638
Abstract:
Why does talking about the theory and practice of educational alternation and work-related learning, without referring to the availability of a specific Pedagogical Anthropology, a grounded Onto-Gnoseology and some particular system and organizational conditions increase in an exponential manner the risks of misunderstanding the value of those two concepts and put them in an epistemological framework of "reductionist muscular activism"? The paper will provide some initial answers to this complex question and claim to Pedagogy the responsibility of taking away the problem of too many, maybe only convenient, simplifications which follow it.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Bertagna, Giuseppe
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/134638
Link al Full Text:
https://aisberg.unibg.it/retrieve/handle/10446/134638/289446/Alternanza%20formativa%20Forpelav%202016.pdf
Pubblicato in:
CQIA RIVISTA
Journal
  • Ricerca

Ricerca

Settori


Settore M-PED/01 - Pedagogia Generale e Sociale
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.5.3.0