Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Integrare e/o includere: l’esperienza italiana alla luce della letteratura internazionale

Articolo
Data di Pubblicazione:
2017
Citazione:
(2017). Integrare e/o includere: l’esperienza italiana alla luce della letteratura internazionale [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/87152
Abstract:
After the fundamental breakthrough represented by the insertion of disabled students in mainstream schools a few decades ago, we can say that at present Italian schools are witnessing a sort of half-done inclusion. Through a survey of international literature on the topic, the paper clarifies the main reasons behind this problematic process and possible future perspectives.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Dovigo, Fabio
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/87152
Link al Full Text:
https://aisberg.unibg.it/retrieve/handle/10446/87152/157746/Dovigo%20cqia.pdf
Pubblicato in:
CQIA RIVISTA
Journal
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.5.3.0