Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Terza Missione
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Terza Missione
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Maria Montessori e “Il bambino in famiglia”: per una pedagogia della prima infanzia come pedagogia della liberazione

Articolo
Data di Pubblicazione:
2019
Citazione:
(2019). Maria Montessori e “Il bambino in famiglia”: per una pedagogia della prima infanzia come pedagogia della liberazione [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/150132
Abstract:
The paper focus on a re-reading of Montessori’s Il bambino in famiglia (1923), aimed at highlighting her contribution to early childhood education, through her fight against child’s repression into the domestic environment. The original feature of this perspective can be identified in the interest of considering pedagogy as the fundamental science to study early child education in order to promote child’s liberation, according to a new approach founded since the Modern Age.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Scaglia, Evelina
Autori di Ateneo:
SCAGLIA Evelina
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/150132
Link al Full Text:
https://aisberg.unibg.it/retrieve/handle/10446/150132/335467/2019%20Montessori%20Il%20bambino%20in%20famiglia.pdf
Pubblicato in:
CQIA RIVISTA
Journal
  • Ricerca

Ricerca

Settori


Settore M-PED/02 - Storia della Pedagogia
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.12.1.0