Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Vittorino Chizzolini: dalla “scoperta d’anime” ad una pedagogia “serenamente” concreta delle scuole popolari

Articolo
Data di Pubblicazione:
2020
Citazione:
(2020). Vittorino Chizzolini: dalla “scoperta d’anime” ad una pedagogia “serenamente” concreta delle scuole popolari [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/155430
Abstract:
The paper focuses on the pedagogical thought of the Italian teacher Vittorino Chizzolini concerning popular schools in the Second Post-War, in order to show how he was influenced by some meaningful experiences of unknown teachers, made public by the teacher magazine «Scuola Italiana Moderna» in 1949. Their Individual Written School Memories were one of the main source of inspiration of his “real” pedagogy of popular schools, because they conveyed the ideal of a school-life guided by a magister, devoted to the peculiar needs and potentialities of his/her students.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Scaglia, Evelina
Autori di Ateneo:
SCAGLIA Evelina
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/155430
Link al Full Text:
https://aisberg.unibg.it/retrieve/handle/10446/155430/349731/2020%20-%20Scaglia,%20Vittorino%20Chizzolini%20e%20la%20scoperta%20d'anime.pdf
Pubblicato in:
CQIA RIVISTA
Journal
  • Ricerca

Ricerca

Settori


Settore M-PED/02 - Storia della Pedagogia
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.5.3.0