La diffusione dell’agazzismo in Canton Ticino fra anni Venti e Trenta: per una scuola «autenticamente» popolare nel segno di Giuseppe Lombardo Radice
Articolo
Data di Pubblicazione:
2021
Citazione:
(2021). La diffusione dell’agazzismo in Canton Ticino fra anni Venti e Trenta: per una scuola «autenticamente» popolare nel segno di Giuseppe Lombardo Radice [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/184526
Abstract:
In the first post-war, the school system of Tessin was invested by a gradual dissemination of the Agazzi method for preschool pupils in place of the Montessori method. That process of educational-cultural transfert was increased by the collaboration of the Italian pedagogist Giuseppe Lombardo Radice with a local teacher review, «L’educatore della Svizzera italiana», to promote new educational practices for lower-class children according to an original idea of popular education as «authentic» education for the development of each person.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Scaglia, Evelina
Link alla scheda completa:
Link al Full Text:
Pubblicato in: