Infanzia e povertà educativa interrogano la formazione degli insegnanti nella fascia 0-6
Capitolo di libro
Data di Pubblicazione:
2022
Citazione:
(2022). Infanzia e povertà educativa interrogano la formazione degli insegnanti nella fascia 0-6 . Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/228529
Abstract:
The contribution deals with the issue of educational poverty to promote early childhood service and suitable strategies to support the right of children to quality education (UN Agenda 2030). This perspective leads to a multidimensional and contextualized interpretation of poverty, reformulating the key competences in the educators training for integrated 0-6 system, with reference to relational, inclusive and meta-reflective skills. Acting in educational services and spaces, inspired by innovative teaching and workshops, integrated with the training internship and with research-training experiences, educators can prevent and reduce child educational poverty, promote the child potential and support parenting.
Tipologia CRIS:
1.2.01 Contributi in volume (Capitoli o Saggi) - Book Chapters/Essays
Elenco autori:
Crotti, Monica; Musaio, Marisa
Link alla scheda completa:
Titolo del libro:
La formazione degli insegnanti: problemi, prospettive e proposte per una scuola di qualità e aperta a tutti e tutte
Pubblicato in: