Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Educazione, maestro e allievo nei manuali di pedagogia di Giovanni Calò

Articolo
Data di Pubblicazione:
2013
Citazione:
(2013). Educazione, maestro e allievo nei manuali di pedagogia di Giovanni Calò [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/30217
Abstract:
The paper deals with the relation between teacher and student, analyzed by Giovanni Calò in his handbooks of Pedagogy for initial teacher education. In particular, it focusses on some elements of contiguity between L’educazione degli educatori (1914) and Corso di pedagogia (1946-1948), even though they were written in two different historical periods. This contiguity is strictly connected to a realistic perspective on education, far from Gentile’s theories in the early Twentieth Century and close to Catholic Pedagogy after World War II. Calò developed his educational thought from three concepts: the dualism between teacher and student; the heteronomy in educational processes; the refusal of self-education.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Scaglia, Evelina
Autori di Ateneo:
SCAGLIA Evelina
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/30217
Link al Full Text:
https://aisberg.unibg.it/retrieve/handle/10446/30217/156647/Scaglia_2013_Cal%F2.pdf
Pubblicato in:
CQIA RIVISTA
Journal
  • Dati Generali
  • Ricerca

Dati Generali

URL

http://www.cqiarivista.eu/

Ricerca

Settori


Settore M-PED/02 - Storia della Pedagogia
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.5.3.0