Skip to Main Content (Press Enter)

Logo UNIBG
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze

UNI-FIND
Logo UNIBG

|

UNI-FIND

unibg.it
  • ×
  • Home
  • Corsi
  • Insegnamenti
  • Persone
  • Pubblicazioni
  • Strutture
  • Attività
  • Competenze
  1. Pubblicazioni

Primi spunti sul difficile rapporto tra media e istruzione in Italia

Articolo
Data di Pubblicazione:
2013
Citazione:
(2013). Primi spunti sul difficile rapporto tra media e istruzione in Italia [journal article - articolo]. In CQIA RIVISTA. Retrieved from http://hdl.handle.net/10446/31281
Abstract:
This article focuses on the relationship between media and education in Italy. How do the media look at what is happening in our schools and universities? What relevance do they give to the topic education? Are there still any journalists who deal with policy and school administration? These are some of the questions that guide this study: the first part is directed to daily newspapers, the second part concerns newspapers on-line on this issue and websites of trade unions and professional associations. The paper ends with some brief notes on the use of social networks and in particular Twitter.
Tipologia CRIS:
1.1.01 Articoli/Saggi in rivista - Journal Articles/Essays
Elenco autori:
Magni, Francesco Emmanuele
Autori di Ateneo:
MAGNI Francesco Emmanuele
Link alla scheda completa:
https://aisberg.unibg.it/handle/10446/31281
Link al Full Text:
https://aisberg.unibg.it/retrieve/handle/10446/31281/332386/CQIA%20-%20Luglio%202013%20-%20Media%20e%20Istruzione.pdf
Pubblicato in:
CQIA RIVISTA
Journal
  • Dati Generali
  • Ricerca

Dati Generali

URL

http://www.cqiarivista.eu/index.asp

Ricerca

Settori


Settore M-PED/01 - Pedagogia Generale e Sociale
  • Utilizzo dei cookie

Realizzato con VIVO | Designed by Cineca | 25.5.3.0